Zašto se motocikli na benzin ne mogu takmičiti sa električnim?

Leta su vruća, a predstojeće vrućine će ponovo oboriti rekordne temperature iz prethodne godine. Za vozače motocikala na benzin, užarena planeta nije jedini neposredni izvor neprijatnosti u vožnji. Prednost vožnje na struju je dvostruka. Biće Vam jasno zašto se motocikli na benzin ne mogu takmičiti sa električnim, ako tokom leta na oba motocikla, na semaforu provedete par sekundi i osetite kako Vas auspuh žari!

Hladna teška istina: električni motori su budućnost

Znam da držim propovedi, ali električni motocikli su očigledno budućnost. Električni motocikli proizvode nultu emisiju štetnih gasova. Ovo je posebno korisno za smanjenje efekata staklene bašte u urbanim sredinama koje se bore sa kvalitetom vazduha.

Električni motori su bitno energetski efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, dok manje pokretnih delova i održavanje bez redovne promene ulja, znače manje vremena i novca za bacanje. Potreba za održivim transportnim rešenjima raste sa svakom generacijom. Zbog toga veliki proizvođači dugoročno ulažu u tehnologiju električnih vozila. Vožnja na struju nam održava novčanik punijim, a to dodatno ide u prilog električnim motorima.

Poznato je da su motocikli na benzin grejalice na točkovima

Treba vam još neki razlog da se vozite na struju? Motocikli na benzin leti predstavljaju vrele grejalice na dva točka. Šta je gore od letnjih temperatura iznad 30oC? Uzjašite motor sa unutrašnjim sagorevanjem i biće Vam jasno. Ovo se posebno odnosi na situacije u kojima stojite u saobraćaju, recimo na semaforima. Motori sa vazdušnim hlađenjem se oslanjaju na strujanje vetra tokom vožnje da bi kontrolisali radnu temperaturu. Motori sa tečnim hlađenjem se ponašaju bolje u saobraćaju, ali jednostavno nema borbe protiv toplote koja izlazi is SUS motora na kome sedite. Činjenica je da je motore na benzin neprijatno voziti tokom leta. Ako na električnom motociklu čekate na crvenom svetlu duže od nekoliko sekundi, odmah ćete se zaljubiti u njega. Volite da se vozite u dvoje? Sedenje iznad cevi auspuha dok motor miruje nije ništa bolje od toplotnog udara.

Dodato, da li ste razmišljali o uštedama na gorivu koje dobijate upotrebom električnog? O performansama se treba zamisliti… Električni motocikl snage elektromotora 10kW (kategorija L3, vozačka dozvola A1), sigurno je startniji i ima veći obrtni moment od motocikla sa SUS motorom zapremine 650 ccm (kategorija L3, vozačka dozvola A).

Volim sve motocikle, i svestan sam da tehnologija električnih motocikala još ima mnogo prostora za unapređenje. Međutim, nema sumnje da su električni motocikli već danas bolji izbor za urbane vozače od onih na benzin. Bez obzira da li kupujete svoj prvi motocikl ili razmišljate o novom, dobro razmislite o električnom. Električni motocikli izgledaju kul, dobro rade i čine da se osećate prijatno i moćno, bilo da krstarite otvorenim putevima ili ste samo zaglavljeni u saobraćaju. Zamislite sebe na motociklu na benzin kako ste se leti zaglavili u saobraćaju? Jednostavno motocikli sa SUS motorom se ne mogu takmičiti sa električnim.

Tekst napisao: Zac Hall

Preuzeto sa: https://electrek.co/2024/05/01/electric-motorcycles-best-summer/

Pronađi

Scroll to Top