Zašto je na struju kvalitet vožnje neuporediv?

Odmah pri prvoj vožnji vozač shvati zašto na struju! Shvati da nema buke koja je uobičajena kod motocikala a posebno kod mopeda. Elektromotor je gotovo nečujan. Odmah je primetno da nema ni vibracija koje potiču od rada SUS motora, te je neuporedivo udobnije i manje zamorno voziti ih!

Zašto je vožnja na struju bolja u gradu?

Većina vozila nije prikladna za gradsku vožnju zbog povećane potrošnje goriva, ali električni dvotoškaši su stvoreni za kretanje urbanim sredinama. U suštini, u gradskim uslovima vozila na struju troše manje energije nego na otvorenom putu. To je zato što savremeni dvotočkaši regenerativnim kočenjem pri gradskoj vožnji pune bateriju, nadokađujući deo uložene energije, i omogućujući duže napajanje motora, a samim tim i veći broj kilometara koji se mogu preći.

Lagani

Skuteri i motocikli na struju imaju mnogo manje delova od onih na fosilna goriva, pa su zato lakši, okretniji, i njima se lakše manevriše.

Trenutni obrtni momenat i snaga

Električni mopedi i motocikli imaju fantastičnu snagu i vrlo su brzi. Sa 100% trenutnim obrtnim momentom dobija se rapidno ubrzanje sa kojim se dvotočkaš sa SUS motorom ne može porediti. Isporuka ovog obrtnog momenta je uvek jednaka i konstantna, što znači da nema kašnjenja u reakciji na dodavanje “gasa”. Svu snagu motor isporučuje u svakom trenutku i pri bilo kojoj brzini kretanja.

Performanse

Predhodnih godina su električni dvotočkaši bili u senci svojih benzinskih imenjaka kada su u pitanju performanse. Tokom poslednje dekade tehnologija proizvodnje e dvotoškaša je napredovala neverovatnom brzinom, pogonjena rastom cene fosilnih goriva i brigom za očuvanje životne sredine. E dvotočkaži iz ponude Citycoco električnih vozila mogu da se nose sa opterećenjem većim od 150 kg pri brzinama u rasponu od 45 km/h do 120 km/h, uz ugao uspona od 20 – 35 stepeni! Ovakva opterećenja mnogi mopedi i motori na benzinski pogon teško postižu, što svedoči o snazi i obrtnom momentu elektromotora.

Električni mopedi i motocikli iz naše ponude prevazići će Vaša očekivanja i zadovoljiti sve Vaše potrebe. Na Vama je da izabarete model u skladu sa svojim potrebama!

Finansijska korist

Još su uvek raširene predrasude da dvotočkaš na struju košta više od klasićnog. Istina je da su električni skuteri i motocikli čak i jeftiniji u odnosu na modele sa SUS motorom sa sličnim performansama. Pored toga, pri kupovini e dvotoškaša dobićete i državnu subvenciju u iznosu od 250 do 500 €, u zavisnosti od modela. Dodatno, pri registraciji vlasnik e dvotoškaša je oslobođen poreza na upotrebu motornog vozila, tako da sve to nije zanemarljivo. Pored toga, vlasnik električnog motocikla i mopeda može računati na uštede na duge staze, te će vozilo samo sebe otplatili u relativno kratkom vremenskom periodu.

Ušteda na gorivu

Uštede korišćenjem e dvotočkaša su značajne. Punjenje baterije košta višestruko manje od punjenja rezervoara. Računica je jednostavna: npr. model Pusa ima autonomiju do 100 kilometara sa punom baterijom. Cena struje u Srbiji, u najjeftinijoj tarifi, iznosi 1,79 din/kWh sa PDV. U proračunu koristimo cenu iz najviše tarife, od 22,31 din/kWh sa PDV. Za punjenje baterije napona 48V, na kapacitet od 52Ah, koristeći punjač proizvođača, potrebno je 2,5 kWh električne energije, te trošak punjenja iznosi 55,78 din, odnosno pređeni kilometar 0,56 din!!! Trenutna cena benzina u Srbiji iznosi 138,4 din/L. Potrošnja najslabijeg mopeda je najmanje 4L/100 km, pa se za 100-ak kilometara vožnje mora izdvojiti 553,6 din za gorivo, te pređeni kilometar košta 5,54 din. I uz najvišu cenu električne energije, 10 puta je više u poređenju sa cenom “goriva” električnog mopeda! Samo kroz poređenje troškova izdataka za gorivo, upotreba električnog vozila je 10 puta ekonomičnija od vozila na benzin!

Zašto je održavanje dvotočkaša na struju jeftinije?

Za razliku od standardnih motocikala kojima je potrebno servisiranje u odnosu na pređeni broj km (ili u određenim vremenskim intervalima), to nije slučaj kod električnih. Kod dvotočkaša na struju postoji samo jedan pokretnii deo, elektromotor, kojem ne treba održavanje i nije najskuplji deo vozila. Na električnom dvotočkašu nema ulja, svećica, filtera, lanaca, lančanika, klipova, karika, kvačila, itd. U većini slučajeva nema ni menjača ni kvačila. Samo jedan pokretni deo! Za razliku od klasičnog dvotoškaša, kod onih na struju nema potrebe za redovnim čišćenjem i podmazivanjem pokretnih delova, niti rada i gubitka vremena koji uz to idu. Jedino održavanje kojim se mora baviti vlasnik je zamena guma, kočionih pločica, diskova i hidraulične tečnosti u kočionom sistemu, a to će sve duže trajati jer električni motor vrši veći deo posla pri kočenju. Jedini stvarni troškovi, pored punjenja  baterije, odnose se na standardni potrošni materijal, gume i kočnice. Da ne računamo “ruke” majstora.

Ekološke prednosti

Iako je na našim kolovozima dvotočkaša mnogo manje nego automobila, po zvaničnim istaživanjima širom sveta, oni proizvode 16% više štetnih gasova od četvorotoškaša. To je iz tog razloga jer je dozvoljena emisija štetnih gasova SUS motora dvotočkaša poslednji put zakonski regulisana u svetu 2008. godine, kada nas je zadesila recesija. Emisija gasova staklene bašte automobila tokom poslednjih 25 godina je bila strogo zakonski regulisana pa su četvorotočkaši postali mnogo “čišći”. Korišćenjem vozila na struju umesto klasičnog, vlasnik je od koristi ne samo sebi, već i životnoj sredini. E vozila osim doprinosa smanjenju emisije štetnih gasova, utiču i na smanjenje zagađenja okoline bukom. Potpuno je jasno zašto se odlučiti za dvotočkaša na struju!

Leave a Reply