Saobraćajne gužve i rešenje

Saobraćajne gužve i rešenje

Saobraćajne gužve i rešenje za njih je problem koji muči ne samo naše, već i gradove širom sveta.

Dvotockasi u saobracajnoj guzvi

Istraživanje saobraćajnih gužvi i rešenja

Detaljna studija belgijske konsultantske kuće Transport & Mobiliti Leuven otkrila je da mala promena u strukturi upotrebe vozila i prelaska sa automobila na motocikle značajno smanjuje saobraćajne gužve i emisiju štetnih gasova.

Studija, koja je predstavljena na konferenciji Acosijacije evropskih proizvođača motocikala (ACEM) 2012 u Briselu, pokazala je da ako se samo 10 % svih automobila zameni motociklima u saobraćaju na ispitnom području, ukupni gubici svih vozila, u vremenu provedenom u saobraćajnoj gužvi, umanjuju se za 40 %. Utvrđeno je da ukoliko bi 25% vozača automobila prešlo na upotrebu motocikla, saobraćajne gužve bi se u potpunosti eliminisale. Rezultati su proizašli iz studije za deo autoputa između Leuvena i Brisela u Belgiji. Slična studija bi sigurno dala drugačije rezultate na drugim putnim pravcima, jer efekti promene prelaska sa jednog na drugu vrstu vozila zavise od konkretne saobraćajne situacije. Studija je rađena za deo autoputa, na kojem su gužve u saobraćaju mnogo manje nego u gradskim sredinama. 

Saobraćajne gužve koje se stvaraju na svakom uskom grlu imaju različite karakteristike i zavise od lokalnih okolnosti, poput kapaciteta saobraćajnica, kvaliteta javnog prevoza, usklađenosti rada svetlosne signalizacije itd. Istraživači su rezultate studije pretočili u matematički model i primenili simulaciju ga na celu belgijsku mrežu autoputeva. Simulacijom se došlo do takvih rezultata koji ukazuju da bi vreme koje vozila provedu u sobraćaju, bilo kraće za 15.000 sati dnevno, zbog smanjenja saobraćajnih gužvi, i to samo u Belgiji!!! Vreme svakodnevno izgubljeno u u saobraćajnim gužvama globalno, tokom putovanja na posao, je stravično.

Proverljivost

Tačnost ovih rezultata proverljiva je i u praksi. Uzmimo za primer Ho Ši Min (nekadašnji Saigon), grad  u Vijetnamu sa 7,5 miliona stanovnika i skoro 5 miliona motocikala, i ubedljivo najzahtevnijim saobraćajnim okruženjem na svetu.

Uske ulice 300-godišnjeg Saigona bi bile konstantno zakrčene ukoliko bi stanovnici umesto motocikla u saobraćaju koristili automobile.

Čak i u špicevima na glavnim saobraćajnicama, gde se ponekad može videti kilometrima duga kolona motocikala, protok saobraćaja ostaje izuzetno visok i nikada nema saobračajne gužve.

Sistemsko rešenje problema  je jednostavno a to su podsticaji, promocije i stvaranje okruženja za upotrebu dvotoškaša. Do sistemskog rešenja, jasno je, jedina alternative gradskim gužvama je dvotočkaš.

Pronađi

Pronađi
Zatvori